Hjem > Fylkes-og-lokallag > Østfold > Østfold INP

Nyheter: INP sier nei til bompenger

/images/486742526_965632692419194_6982001555896008205_n.jpg

Bompenger har blitt en belastning for mange familier og arbeidstakere i Norge, og det fordyrer hverdagen for folk som går på arbeid og ellers ønsker å leve et aktivt, sosialt liv. 

For å forbedre livskvaliteten og redusere økonomiske byrder, foreslår INP at bompenger ikke kreves inn i Norge. 

For nybygging av veier fullfinansieres disse av staten uten bruk av bompenger. 

Industri- og Næringspartiet foreslår:

1. Avskaffelse av bompenger: INP foreslår at bompenger ikke lenger kreves inn i Norge, med mål om å redusere økonomiske byrder for innbyggerne og forbedre deres livskvalitet.

2. Alternativ løsning for rushtrafikk: For byer som opplever betydelige rushtrafikkproblemer, kan det innføres en betalingsordning i gitte tidsintervaller. Dette tiltaket skal vurderes nøye for å balansere behovet for trafikkregulering og innbyggernes økonomiske situasjon.

3. Statlig finansiering av veiprosjekter: INP oppfordrer staten til å ta ansvar for finansieringen av veiprosjekter som tidligere har vært finansiert gjennom bompenger. Dette vil sikre at infrastrukturen opprettholdes og forbedres uten å belaste innbyggerne økonomisk.

4. Miljøvennlige alternativer: Som en del av en helhetlig transportpolitikk foreslår INP økt satsing på miljøvennlige transportalternativer, som kollektivtrafikk, sykkelveier og fotgjengersoner, for å redusere biltrafikken og forbedre miljøet.

Ved å avskaffe bompenger kan vi lette den økonomiske byrden for innbyggerne og støtte dem i å leve et mer aktivt og sosialt liv. Statlig finansiering av veiprosjekter vil sikre fortsatt utvikling og vedlikehold av infrastrukturen uten å belaste innbyggerne.

Stem INP ved årets stortingsvalg!

Les mer om INPs program og det viktigste valget i moderne tid ved å trykke her


Våre nyheter

Raskere dobbeltspor mellom Halden og Oslo
.Raskere dobbeltspor mellom Halden og Oslo
Østfoldbanen går fra Oslo til Moss, videre til de større byene Fredrikstad og Sarpsborg og ender opp i Halden. INP ønsker togtiden kuttet med et rett linje mellom Halden og hovedstaden.
INP vil at staten betaler for rensning av Oslofjorden
.INP vil at staten betaler for rensning av Oslofjorden
Det er kritisk at vi handler nå for ågjenopprette fjordens helse og sikre en bærekraftig fremtid for kommende generasjoner.
INP sier nei til bompenger
.INP sier nei til bompenger
INP sier nei til bompenger i Fredrikstad, Sarpsborg og ellers i landet. Bompenger innebærer sosial urettferdighet og har negative konsekvenser for næringslivet.
Industri- og Næringspartiet sier nei til vindkraft på land og i havet
.Industri- og Næringspartiet sier nei til vindkraft på land og i havet
INP vil stoppe utviklingen av vindkraftverk i Norge. Vindkraftproduksjon krever enorme arealer, er forurensende og en ustabil energi.
Trist at mange av Østfolds minstepensjonister er fattige
.Trist at mange av Østfolds minstepensjonister er fattige
Rundt 85 000 pensjonister i Norge lever under EUs fattigdomsgrense. Norge har penger i massevis, men pensjonistene prioriteres vekk til fordel "stormannsgalskap".
INP vil gjenåpne Moss Rygge Lufthavn
.INP vil gjenåpne Moss Rygge Lufthavn
INP tar kampen for å rette opp det tragiske feilgrepet som ble begått i 2016 og som førte til nedleggelse av sivil luftfart på Moss Rygge Lufthavn.
Posisjonen Høyre, AP og KRF gambler med naturperler igjen, denne gang er det Høyåsmarka!
.Posisjonen Høyre, AP og KRF gambler med naturperler igjen, denne gang er det Høyåsmarka!
Høyåsmarka, selve indrefileten i Halden-naturen, er truet. Den styrende koalisjonen bestående av Høyre, Arbeiderpartiet og Kristelig Folkeparti har nok en gang vist en skremmende vilje til å åpne for prosesser som kan rasere våre verdifulle friluftsområder.
Ta tilbake råderetten over egen vannkraft - stem INP!
.Ta tilbake råderetten over egen vannkraft - stem INP!
Energi og næring henger uløselig sammen. Tilgang til stabil og rimelig energi er fundamentalt for et moderne samfunn og en velferdsstat. Norge har det, men på Stortinget finnes politiske partier som påfører landet og innbyggerne skade.
Rimelig og stabil energi bygger landet
.Rimelig og stabil energi bygger landet
Industri- og Næringspartiet sier nei takk til tyske strømpriser på norsk vannkraft. For INP handler energi om å levere det samfunnet trenger – både i dag og i fremtiden.
Skog er skog og plastpaneler er plastpaneler
.Skog er skog og plastpaneler er plastpaneler
Norsk natur bygges gradvis ned for å gi plass til solcelleparker, ofte på bekostning av skog, dyrket mark og biologisk mangfold. Er det virkelig nødvendig å ofre natur for ustabil energiproduksjon?
Tre enorme, irreversible naturinngrep i Aremark, og Halden sover!
.Tre enorme, irreversible naturinngrep i Aremark, og Halden sover!
Våkn opp Høyre og Arbeiderpartiet! Dere vet jo ikke engang veien inn til Lundsneset naturreservat. Vindkraft handler ikke om «park», men alt for ofte om industrialisering av urørt natur, og nå i Aremark!
En tragedie i Aremark er i ferd med å skje – Halden kommune må derfor våkne med et NEI
.En tragedie i Aremark er i ferd med å skje – Halden kommune må derfor våkne med et NEI
Aremark kommune står overfor et massivt inngrep i sin natur. Tre store vindkraftprosjekter er under planlegging i bygda – Aremark Sør, Aremark Øst og Aremark Vindkraftverk (Vestfjella).
Moss - kanalbro, fergetrafikk og RV19
.Moss - kanalbro, fergetrafikk og RV19
Moss Avis presenterte nylig nye planer for både Helgerødgata og kanalbrua. Planene har blitt utarbeidet av de samme som har misligholdt sitt ansvar for vedlikehold og utskifting av kanalbrua, Østfold Fylkeskommune.
20 partier kjemper om 9 seter på Østfoldbenken
.20 partier kjemper om 9 seter på Østfoldbenken
31. mars kl. 12.00 gikk fristen ut for partiene til å levere listeforslag til Stortingsvalget i Østfold 2025. Ved fristens utløp var det levert inn 20 listeforslag.Ole Kristian Sørlie, som er INPs førstekandidat i Østfold til stortingsvalget, er optimist.
Kunsten å snu seg etter vinden
.Kunsten å snu seg etter vinden
Utredning av vind- og solkraft er et hett tema i Sarpsborg om dagen, med store motsetninger i det politiske landskapet. Noen er for, noen er imot, noen er nå for -selv om de var imot tidligere, noen vil vite mer, og noen mener at de vet nok.